Codruţ Pascu, Managing Director, Roland Berger Strategy Consultants

 

Codruţ Pascu conduce operaţiunile din România ale firmei de consultanţă strategică Roland Berger Strategy Consultants, în calitate de Managing Partner al reprezentanţei din Bucureşti.
Codruţ Pascu a studiat administrarea afacerilor în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi a obţinut diploma de MBA la INSEAD în Franţa. Lucrând de peste 9 ani în birourile Roland Berger Strategy Consultants din Bucureşti şi Londra, a acumulat o experienţă solidă în domenii ce ţin de strategii de creştere, strategii de marketing şi pricing, de achiziţii şi integrare de companii, precum şi de eficientizare operaţională şi reorganizare.
Experienţa sa în consultanţă strategică include numeroase proiecte în sectorul serviciilor financiare, atât în investment banking, cât şi în retail banking şi asset management, în Marea Britanie, Olanda, Elveţia şi România.

Radu Graţian Gheţea, preşedinte, Asociaţia Română a Băncilor & preşedinte CEC Bank

RADU GRAŢIAN GHEŢEA este unul dintre cei mai cunoscuţi şi mai apreciaţi bancheri din România. Absolvent al Facultăţii de Matematică la Universitatea din Bucureşti, şi-a început cariera ca analist IT în 1972 la  Banca Română de Comerţ Exterior. A promovat rapid, urcând pe scara ierarhică, între 1986-1994 fiind în acelaşi timp membru în Comitetul Executiv şi membru al Consiliului de Administraţie. Timp de patru ani, între 1991 şi 1994, a fost membru al Consiliului de Administraţie al Băncii Anglo-Române de la Londra, reprezentând principalul acţionar al acestei instituţii  financiare. În 1994, domnul Gheţea acceptă oferta Alpha Bank Grecia de a se alătura echipei acesteia, pentru a înfiinţa o sucursală la Bucureşti, ca Prim-Vicepreşedinte Executiv şi membru al Consiliului de Administraţie. În anul 2006 a fost numit Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Alpha Bank România. A coordonat activităţi bancare, cum ar fi: trezorerie, operaţiuni, contabilitate, finanţe, IT&C, resurse umane, juridic, credite, arierate etc.
În mai 2007, Domnul Gheţea acceptă să preia conducerea executivă a CEC România SA, fiind numit Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Casei de Economii şi Consemnaţiuni S.A., singura instituţie bancară din România cu acţionariat de stat. Sub conducerea sa, în mai 2008 CEC SA îşi lansează noua imagine, având denumirea de CEC Bank. În mai 2007, Domnul Gheţea acceptă să preia conducerea executivă a Casei de Economii şi ConsemnaţiuniCEC SA (“CEC”), singura bancă din România cu capital intergral de stat, fiind numit Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi Preşedinte al Băncii. Sub conducerea sa, în mai 2008 CEC îşi lansează noua imagine ca urmare a schimbării denumirii firmei şi a emblemei, devenind CEC Bank. În anul 1997, domnul Gheţea este ales membru în Consiliului de Administraţie al Asociaţiei Române a Băncilor, iar din anul 2000 este Preşedintele acestei Asociaţii. Din ianuarie 2008, este numit reprezentant al Asociaţiei Române a Băncilor în Consiliului de Administraţie al Federaţiei Bancare Europene. Domnul Gheţea are o contribuţie esenţială în stabilirea elementelor de infrastructură bancară în România, cum ar fi Fondul de Garantare al Investiţiilor, Sistemul Electronic de Plăţi, Biroul Român de Credit. În prezent, este membru al Consiliului de Administraţie al intituţiilor menţionate mai sus. Domnul Gheţea este recunoscut ca o persoană capabilă să medieze conflicte dar şi un foarte bun negociator şi are abilitatea de menţine o excelentă relaţie cu autorităţile, în ciuda faptului că-şi susţine ferm punctul de vedere in diferite situaţii.

Sergiu Oprescu, preşedinte executiv, Alpha Bank România

Sergiu Oprescu este preşedintele executiv al Alpha Bank România, din februarie 2007. Anterior, a deţinut poziţia de vicepreşedinte executiv al Alpha Bank România (din ianuarie 2001).
De asemenea,  a fost preşedinte al Consiliului de Administraţie al Bursei de Valori Bucureşti în perioada 2001-2006.
În intervalul 1996-2000 a fost CEO al Alpha Finance România, societatea de servicii de investiţii financiare a grupului Alpha Bank în România.
A absolvit în 1996 Graduate School of Banking, University of Colorado – USA, şi, în 1987, Facultatea de Aeronave din Bucureşti – România.

Cătălin Pârvu, director general, Piraeus Bank România

Din luna octombrie 2006 este director general, responsabil cu activitatea de Retail şi  Operaţiuni, al Piraeus Bank România.

Experienţa sa profesională anterioară numără poziţiile de: vicepreşedinte şi membru al CA, Banca Comercială  Ion Ţiriac, membru HVB Group (septembrie 2005-septembrie 2006), vicepreşedinte şi Membru al CA, Banca  Comerciaă Ion Ţiriac(aprilie 1997-septembrie 2005), director departament IT, Banca Comercială Ion Ţiriac (1995-1997), director adjunct contabilitate şi IT, Banca Comercială Ion Ţiriac(1993-1995), şef atelier, inginer software, Compania Producătoare de Avioane Bucureşti IAVB(1981-1991).

 

Oldřich Příklenk is Country Director and Vice President Sales for Gartner’s operations in Romania since January 2007. Besides Romania, he is also Country Director responsible for Czech & Slovak Republic
Mr. Priklenk started working for Gartner in May 2001, when he established KPC-Group, Distributor and Consulting Partner of Gartner in Czech Republic, rapidly growing Gartner’s Research & Consulting revenues, and establishing delivery competency centers for consulting services. In January 2003 he started Gartner‘s operations in Slovak Republic, and in January 2007 he took over responsibility for Romania.
Prior to starting working for Gartner, he in 2007 founded and grew company Artex Informacni Systemy, distributing and implementing ERP systems for mid-sized companies.

Mr. Příklenk earned a bachelor degree in international trade from Prague School of Economics and master's degree in international Trade and Information Systems Management.

Felix Enescu is VP Consulting & EXP with Gartner in Romania.

Felix is also the President and founder of CIO Council, the only industry association representing the interests of corporate IT clients.
As a former Rompetrol CIO he was in charge with strategic planning and development of Information Systems in a corporation growing from turnover of 100M USD to 1B USD in two years.
He has more that 14 years of experience with vendors, clients and big consulting organizations.

Valentin Lazea, economist şef, Banca Naţională a Românei

Domnul Valentin Lazea este din 1999 economist şef al Băncii Naţionale a României şi din noiembrie 2004 preşedinte al Consiliului de Administraţie al TransFond S.A., societate care operează tehnic sistemul electronic de plăţi. În perioada 1997-1998 şi august-decembrie 2000 a deţinut funcţia de secretar de stat la Ministerul Finanţelor.

Ella Kallai, Chief Economist, Alpha Bank Romania

Ella Kallai is a graduate of Faculty of Planning and Cybernetics from the Academy of Economic Studies Bucharest and Faculty of Mathematics from University Babes Bolyai Cluj. She received her PhDs from Université de Paris 1, Pantheone-Sorbonne, Charles University Prague and State University of New York. She worked as researcher in Economics Institute of the Academy of Sciences of the Czech Republic, Eurequa (Equipe Universitaire de Recherche en Economie Quantitative) Université de Paris I and Center for European Integration Studies Bonn.  Since 2001 she works with Alpha Bank Romania and from February 2006 is Chief Economist.

Florin Cîţu, Economist Şef, ING Bank

Florin Câţu este absolvent al Grinnell College- B.A. şi Iowa State University-Ph.D (amândoua în SUA). Experienţa profesională a început în cadrul Reserve Bank of New Zealand în funcţia de economist principal, continuând cu Banca Europeana de Investitii. A lucrat caa managing partner la BAC Investment Bnak Romania În prezent economist şef la ING Bank. Este membru al Asociaţiei Economiştilor din Europa, al Societăţii Econometrice şi al Grupului de Economie Aplicată, Specialitate-Macroeconomie, Pieţe Financiare şi Bancare, Politică Monetară deţinând titulatura de ercetator senior.

Rozalia Pal, Senior Economist, UniCredit Ţiriac Bank

Rozalia Pal works as Senior Economist at the UniCredit Ţiriac Bank. She holds a Ph.D degree in Finance from Westfälischen Wilhelms-University Münster. She has conducted several research projects at the European Central Bank and at the Postgraduate Research Programme „Capital Markets and Finance in the Enlarged Europe“ at European University Viadrina in Frankfurt.

Ioan Bejan este în prezent Manager al Departamentului de Dezvoltare a Afacerilor şi Produselor în cadrul Raiffeisen Banca pentru Locuinte.
Pentru o perioadă de aproape 5 ani Ioan Bejan a făcut parte din conducerea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, perioadă în care şi-a axat activitatea pe problematicile pieţei locuirii şi finantarii acesteia. Fiind responsabil cu îmbunătăţirea politicii sectorului locuirii şi a programelor de subvenţionare a locuinţelor, a contribuit semnificativ la conceperea şi promovarea cadrului legislativ specific noului sistem de finanţare a locuinţelor, incluzând aici atât legislaţia specifică sistemului contractual de economisire – creditare (aşa – numitul sistem “bauspar”), cât şi legislaţia specifică pieţei ipotecare primare şi secundare.
În calitate de consultant specializat a formulat şi furnizat analize de piaţă, evaluări şi recomandări privind politica şi finanţarea sectorului locuirii pentru numeroase instituţii cum ar fi: Banca Mondială, O.E.C.D., European Mortgage Federation, B.E.R.D., KfW, U.N.-E.C.E., U.N.-HABITAT, USAID,  Guvernul României şi Guvernul Armeniei.
Este autor al cărţii “Creditul Ipotecar”, a scris numeroase articole de specialitate şi este frecvent invitat să participe ca speaker la numeroase Conferinţe de profil din ţară şi din străinătate.

Răzvan Munteanu

  • este vicepresedinte Divizia de Retail Raiffeisen Bank Romania şi ocupă această poziţie din aprilie 2005; are o experienţă profesională deosebită, acumulată în companii multinationale în România, dar şi în alte ţări din Europa Centrală şi de Est;
  • a ocupat functia de Vicepreşedinte Consumer la Citibank România, Vicepreşedinte Carduri la Citibank Ungaria, Manager Regional pentru Europa de Est în cadrul Europay International;
  • a absolvit Institutul Politehnic Bucureşti si are 41 de ani; este căsătorit şi are trei copii;
ION DRAGULIN, director, Banca Nationala a Romaniei

Profesia: economist, cu specializare in macroeconomie (politica monetara) si banking (stabilitate financiara).

Director (nu director general; de altfel, BNR nu are asa ceva) Directia Stabilitate financiara.

Din 1991 lucrez in BNR: am fost director al Directiei Politica monetara (1991-1998), cu exceptia perioadei 1998 – 2000, cind am lucrat la FMI in calitate de consilier al directorului executiv (care reprezinta constituenta din care face parte si Romania )

Benny Lanoizelé has 20 years of experience in the financial services industry. He held different positions in Retail Banking at ING and Citibank. Furthermore, he acquired a significant experience in the payment and credit card industry at Diners Club International and Nexxar Group. Benny joined Business Architects International beginning 2007 where he is responsible for the distribution and marketing of all Evolan Lending Solutions in the Southern part of West - and Eastern Europe.

LIVIU VOINEA

  • Numele de familie: VOINEA
  • Prenumele: LIVIU
  • Data naşterii: 26/06/1975
  • Naţionalitatea: Română    
  • Starea civilă: Necăsătorit

    Addresa: 33 Andrei Muresanu St, sect. 1 Bucharest,
    tel: +4031/405 4775, fax: +4031/405 4778,
    mobil: +40723-010474, email: liviu.voinea@gea.org.ro <
   Educaţie:

 

Data

Institutia

Octombrie 1993-Septembrie 1997

Academia de Studii Economice, Facultatea de Relaţii Internaţionale, licenţiat în economie

Noiembrie 1996 – Februarie 1997 şi Ianuarie 1998 – Iulie 1998

School of Business, Stockholm University, Master of Science in Business Administration

Octombrie 1998 – Iunie 1999

Universitatea Bucureşti, Facultatea de Sociologie, Studii post-universitare sociologia bunăstării

Noiembrie 1997-Iunie 2000

Academia de Studii Economice, Facultatea de Relaţii Internaţionale, doctor în economie

Data

Institutia

1999

SCANIA Sweden, curs de management

2001

US Treasury si Ministerul de Finante, curs in managementul de proiecte

2006

National University of Ireland, Galway, diploma in evaluarea si planificarea politicilor

2006

University of Essex, UK, Scoala de Vara in Analiza Statistica

  • Funcţia deţinută în prezent:

 

Conferentiar universitar doctor, Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative (SNSPA)
Director Executiv, Grupul de Economie Aplicată (GEA), Bucureşti
Presedinte, Voinea Business Development

  • Vechimea în cadrul instituţiei: 3 ani
  • Experienţa profesională

De la - Până  la

Locul

Instituţia

Funcţia

Descriere

Mai-Septembrie 2000

Bucureşti

Institutul de Economie şi Afaceri

Analist

Analiză macro-economică, prognoză în domeniu bancar

Aprilie 1999 – martie 2000

Bucureşti

SCANIA România

Consultant şi manager national în domeniul vînzări

Coordonator al activităţiilor de dezvoltare şi extindere tertoriale ale SCANIA în România

Ianuarie 1995 – Decembrie 1997

Bucureşti

Tribuna Economică

Editorialist

Însărcinat cu redactarea secţiunii “Economia Mondială”

CLAUDIU CERCEL-DUCA
BIRTH DATE:  17/02/1968                 
MARITAL STATUS:  MARRIED/ 2 CHILDREN

CALEA VICTORIEI 214
ET.1 AP.9
SECTOR 1 BUCURESTI
ROMANIA

Phone 410.36.96
E-mail: claudiu.cercel@brd.ro

Professional experience

1992 – 1993               QUARTET SOFT TELECOM BUCHAREST

SALES MANAGER

  • Promotion and distribution of  telecommunication products

1993 – 1995   BRD

  • TREASURY OFFICER
  • Liquidity management

1995 – 1996

  • FX TECHNICAL ANALIST
  • Technical analysis studies for major currency pairs

1996 – 1997

  • FX  TRADER
  • Proprietary  FX spot & options trading

1997 – 2001

  • TREASURY DEPUTY MANAGER
  • Coordination of  BRD Dealing Room, being in charge with the bank proprietary and corporate related trading in FX & Money Markets cash and derivatives

2001– 2007

  • MARKETS DIRECTOR
  • Global management of BRD FX, MM & Fixed Income markets activities
  • Markets strategies, budget and planning
  • Liquidity operational management
  • ALM related liquidity,  interest rate & currency risk management

2007

  • EXECUTIVE DIRECTOR FINANCIAL MARKETS, member of the Executive Committee, member of  ALM, Risk and Credit Committees
  • Global management of financial markets activities: FX, MM, Fixed Income, Equities
  • Supervision of BRD SG Assets Management 
  • ASSIGNMENTS

2005 – Project Coordinator BRD -  local currency redenomination

2006 – Project Coordinator for the acquisition of  Mobiasbanca (Republic of Moldova) by Societe Generale

Professional memberships

ASSOCIATION CAMBISTE INTERNATIONALE (ACI) - ROMANIA

1999-2001 – MEMBER OF THE BOARD ACI ROMANIA

Languages

ENGLISH – VERY WELL WRITTEN AND SPOKEN
FRENCH – VERY WELL WRITTEN AND SPOKEN

 

Hobbies

 

SPORT: TENNIS, TABLE TENNIS, SKI
MUSIC: BEGINNER IN PLAYING SYNTHESIZERS
SCUBA DIVING

Interests and  activities

COMPETITIVE STRATEGY – PORTER MODEL
BALANCED SCORECARD – NORTON & KAPLAN MODEL
EMOTIONAL INTELLIGENCE STUDIES

 

Ivo Sulovsky

Position: Senior Project Manager

Education

1994-1999   Vienna University of Economics and Business Administration
                     Study focus in International Trade and Marketing
                     Degree: Master of Science
1997             University of Illinois at Urbana-Champaign, USA
                     Exchange study
Languages

  • Czech/Slovak
  • English
  • French
  • German
  • Russian
  • Spanish

Professional experience

1999-2004     The Boston Consulting Group
                      Consultant/Project Manager, Austria, CEE
2004-2007     IMS Health Inc., CE Region, Director Consulting Services
since 2007     Roland Berger Strategy Consultants, Vienna

Industry competence

  • Financial services
  • Health care (pharma and public services
  • Utilities
  • Machinery
  • Steel

Methodical competence

  • Strategy
  • Post-merger integration (PMI)
  • Reorganization/cost cutting
  • IT
  • Sales and Marketing Effectiveness

Nationality: Czech

Key project

  • Market entry strategy development for a large retail bank in Central Europe
  • Strategy development for a leading Russian bank
  • Development of a client service strategy for a large financial services provider
  • Management of the IT integration of two Russian banks during their PMI
  • Reorganization of the IT/Operations departments of two Austrian banks
  • Development of a new European business strategy and organization concept for a large international leasing company
  • Implementation of an e-commerce strategy for a large German bank
  • Identification and screening of investment opportunities for a UK company in CEE
  • Review of contract structure and options of a large building and loan associatio

 

ADRIAN VASCU, Preşedinte ANEVAR

 

Membru al Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor din România (ANEVAR) din anul 1995, acreditat în evaluarea afacerilor şi în evaluarea proprietăţilor imobiliare (MAA), Adrian Vascu este în prezent Preşedintele ANEVAR, după ce a ocupat funcţia de Prim-vicepreşedinte al asociaţiei în perioada 2005-2006.

De la obţinerea calităţii de expert evaluator şi până în prezent, Adrian Vascu a coordonat şi executat peste 500 de lucrări de evaluare de companii, active şi proprietăţi imobiliare, intangibile, planuri de afaceri, oferind şi consultanţă în procese de fuziune, divizare şi în pregătirea procesului de privatizare al mai multor societăţi.

Pe lângă numeroase cursuri de pregătire profesională organizate de Asociaţia Naţională a Evaluatorilor din România (ANEVAR), Asociaţia Naţională a Societăţilor de Valori Mobiliare (ANSVM) sau Institutul Financiar Român (IFR), Adrian Vascu a absolvit şi cursuri ale unor organizaţii internaţionale de renume, precum American Society of Appraisers (ASA), unde s-a specializat în evaluarea maşinilor şi echipamentelor.

Absolvent al cursului de lectori pentru evaluarea şi finanţarea proprietăţilor imobiliare organizat de United States Agency for International Development (USAID) şi East European Realtors Property Foundation (EERPF), Adrian Vascu este în prezent lector pentru cursurile de Evaluarea Întreprinderilor, Evaluarea Proprietăţilor Imobiliare şi Evaluarea Bunurilor Mobile organizate de ANEVAR.

Adrian Vascu este de asemenea autorul sau coautorul a numeroase lucrări şi suporturi de curs, precum: „Evaluarea întreprinderii”, „Ghid practic de evaluare”, „Raportul de evaluare. Raportul de verificare” sau „Manualul instructorului şi manualul studentului – Evaluarea bunurilor mobile”.

Licenţiat al Universităţii Tehnice din Cluj Napoca, Facultatea de Construcţii şi Maşini şi al Academiei de Ştiinţe Economice, Secţia Management în Industrie, Adrian Vascu urmează în prezent Doctoratul în evaluare, în cadrul ASE.