CV Română

Serban Marian Epure este Directorul General al S.C.Biroul de Credit S.A. de la infiintarea societatii, in februarie 2004. A fost, de asemenea, managerul proiectului referitor la functionarea Sistemului Biroului de Credit.

In cursul celor 15 ani de activitate in domeniul financiar-bancar, a participat si la alte proiecte de anvergura nationala, in cadrul Bancii Nationale a Romaniei:
in calitate de director si project manager a construit Centrala Incidentelor de Plati si Centrala Riscurilor Bancare si, ca membru al echipei de conducere, a contribuit la reforma sistemului national de plati in perioada 1991-2000.

A fost lector-asociat al Institutului Bancar Roman, unde a sustinut cursuri in domeniul sistemelor de plati.

A participat cu prezentari la numeroase conferinte interne si internationale.

Este un pasionat practicant al sportului, cucerind in ultimii 12 ani numeroase trofee in competitii organizate de comunitatea financiar-bancara la fotbal, tenis si baschet.

CV Engleză

Şerban Marian Epure has been the Director General of the Credit Bureau since its setting up in February 2004. He was also the project manager for the operating of the Credit Bureau system. During his 15 years of activity in financial and banking matters, he took part to other national scope projects in the National Bank of Romania: as director and project manager he built the payment incidents Bureau and the Banking Risks Bureau and as a member of the managerial team he contributed to the reform of the national payment system during 1991-2000. He was associate lecturer of the Romanian Banking Institute where he held courses in payment systems. He contributed with presentations to several national and international conferences. He likes sports, in the last 12 years he won many trophies in competitions organised by the financial and banking community in soccer, tennis and basket.

Prezentare Română

Biroul de Credit

          SC Biroul de Credit SA, care are în prezent un număr de 25 de bănci în calitate de acţionari, a fost înfiinţată în februarie 2004 ca un instrument necesar de sprijin al creşterii puternice a activităţii de retail.
            La peste 4 ani de la momentul înfiinţării sale, se poate spune că societatea şi-a îndeplinit toate obiectivele fixate de acţionari, îndeosebi implementarea la termen, în condiţii de siguranţă şi eficienţă, a primelor două faze de dezvoltare.
            În prezent, informaţiile de risc furnizate de Biroul de Credit stau la baza deciziei de acordare a unui produs tip credit pentru persoane fizice de către 28 de bănci, a căror cotă de piaţă pe acest segment este de 98,5%, 8 societăţi de credit de consum şi 2 societăţi de leasing. Dintre acestea, 23 de bănci (cotă de piaţă retail banking de 92%),   4 societăţi de credit de consum şi 2 societăţi de leasing transmit / primesc informaţii de natură pozitivă, specifice Fazei a II-a de dezvoltare.
            Numărul persoanelor recenzate cu informaţii negative şi/sau pozitive este de aproximativ 4, 7 milioane.
            Sistemul a emis până în prezent peste 17.500.000 Rapoarte de Credit.
            Începând din 2006, Biroul de Credit este membru al Asociaţiei Europene a Birourilor de Credit.
            Cel mai important proiect al anului 2008 este construirea scoring-ului Biroului de Credit.

 

Prezentare Engleză

            SC Biroul de Credit SA is owned by 25 banks as shareholders and has been established in February 2004 as a necessary instrument to support the boom of the romanian retail banking.
            4 years later, one can observe that the company has fulfilled all the objectives fixed by the shareholders, the most important being the timely, secure and efficient implementation of the first two phases of development.
            Presently, the credit decision for individuals taken by 28 banks (retail banking market share of 98.5%), 8 consumer finance companies and 2 leasing companies is based on the risk information services provided by the Credit Bureau.
            Out of these, 23 banks (retail banking market share of 92%), 4 consumer finance companies and 2 leasing companies are transmitting/receiving positive data, according to II-nd development Phase.
            The number of individuals registered with negative and positive information in the database is approximately 4, 7 million.
            The Bureau System issued until now more than 17.500.000 Credit Reports.
            Since 2006, the company is a member of the European Association of Credit Bureaus.
            The most important project for 2008 is the implementation of the Bureau scoring.

CV Română

Elena Petculescu, preşedinte de onoare, Bancpost

Prima femeie preşedinte de bancă din România. Prezentă în lista primelor o sută de românce de succes. Are în spate o carieră de 50 de ani şi în faţă perspectiva unei pensionări active, cu susţinerea  şi promovarea  imaginii băncii , în relaţia cu organismele financiare şi poştale din ţară şi străinatate.
                Am lucrat ca Director General în sectorul Coordonare până în iulie 1991 când am fost numită Preşedinte al Bancpost, instituţie pe care am creat-o şi am dezvoltat-o la nivel naţional: în primul an de activitate, reţeaua teritorială a băncii a crescut  la 41 de unităţi, câte una în fiecare judeţ. Din 1987, când a fost adoptată legea pentru privatizarea băncilor, am acţionat cu toate puterile mele pentru privatizarea Bancpost. Din 1991 până în 2004 am fost atât Preşedinta băncii cât şi Preşedintele Consiliului de Administraţie al acesteia. În urma segregării funcţiilor executive şi non-executive, în conformitate cu principiile de guvernanţă corporativă, am deţinut funcţia de Preşedinte al Consiliului de Administraţie al băncii din septembrie 2004 până în mai 2005, iar din mai anul trecut sunt Preşedinte de Onoare al Bancpost. În acelaşi timp, din 1997 până în aprilie 2005, am fost aleasă de trei ori consecutiv Prim Vice Preşedinte şi Vice Preşedinte al Asociaţiei Române a Băncilor. Între 1999 şi 2005, am fost Vice Preşedinte al Comisiei Europene pentru Servicii Financiare Poştale şi Business şi al Grupului Strategic al acesteia în cadrul Uniunii Poştale Universale sub egida ONU.

                Din februarie 2005 până în prezent deţin funcţia de Preşedinte al Comisiei Internaţionale pentru Servicii Financiare Poştale şi Business. Din 1997 şi până în 2005 am activat ca Vice Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Companiei Româno-Elene de Asigurări-Reasigurări “GARANTA” SA. Din 2005 şi până în prezent membru al Consiliului de Administraţie.Am fost membru al Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale de Căi Ferate – CN CFR SA Infrastructură din octombrie 1998 până în aprilie 2001.  Din noiembrie 2003 până în februarie 2004, am deţinut funcţia de Preşedinte Interimar (membru fondator) al Biroului de Credit. Din 2004 până în prezent membru al Consiliului de Administraţie al Biroului de Credit.

 

CV Engleză

Elena Petculescu, honorary president, Bancpost

                The first woman bank president in Romania. Present in the list of the first one hundred Romanian successful women. She has a career spanning over 50 years behind and the prospect of an active retirement ahead, in supporting and promoting the image of the bank, in its relationship with national and international financial and postal organisations. I worked as the General Manager of the Coordination sector until July 1991 when I was appointed President of Bancpost, the institution which I created and developed at national level: during the first year of activity, the bank’s territorial network grew to 41 branches, one for each administrative county. Since 1997, when the law on bank privatisation was issued, I had intensely acted in favour of Bancpost privatisation. 
                Over 1991 - September 2004, I was both the CEO and the President of the Board. Following the segregation between executive and non-executive positions, in compliance with the corporate governance principles, I held the position of President of the Board since September 2004 to May 2005, while since last May to date I have been acting as Honorary President of Bancpost. Concurrently, since 1997 until April 2005, I was elected three times in a row as the First Vice President and Vice President of the Romanian Bank Association. Over 1999 - 2005, I was the Vice President of the European Commission for Financial Postal Services and of its Strategic Group, within the Universal Postal Union, under UN.
Since February 2005 to date, I have been holding the position of President of the International Commission for Postal Financial Services and Business. Since 1997 until now, I have been acting as the Vice President of the Board of Directors of the Hellenic-Romanian Insurance-Reinsurance Company “GARANTA” S.A. Since 2005 until now member of the Board of Directors. I was a member of the Board of Directors of the National Railways Company – CN CFR SA Infrastructure between October 1998 and April 2001. Since November 2003 until February 2004, I held the position of Interim President (founder member) of the Credit Bureau. Since 2004 until now member of the Board of Directors.


CV Română

Radu Graţian Gheţea, preşedinte, Asociaţia Română a Băncilor & preşedinte CEC

RADU GRAŢIAN GHEŢEA este unul dintre cei mai cunoscuţi şi mai apreciaţi bancheri din România. Absolvent al Facultăţii de Matematică la Universitatea din Bucureşti, şi-a început cariera ca analist IT în 1972 la  Banca Română de Comerţ Exterior. A promovat rapid, urcând pe scara ierarhică, între 1986-1994 fiind în acelaşi timp membru în Comitetul Executiv şi membru al Consiliului de Administraţie. Timp de patru ani, între 1991 şi 1994, a fost membru al Consiliului de Administraţie al Băncii Anglo-Române de la Londra, reprezentând principalul acţionar al acestei instituţii  financiare. În 1994, domnul Gheţea acceptă oferta Alpha Bank Grecia de a se alătura echipei acesteia, pentru a înfiinţa o sucursală la Bucureşti, ca Prim-Vicepreşedinte Executiv şi membru al Consiliului de Administraţie. În anul 2006 a fost numit Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Alpha Bank România. A coordonat activităţi bancare, cum ar fi: trezorerie, operaţiuni, contabilitate, finanţe, IT&C, resurse umane, juridic, credite, arierate etc.
                În mai 2007, Domnul Gheţea acceptă să preia conducerea executivă a CEC România SA, fiind numit Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Casei de Economii şi Consemnaţiuni S.A., singura instituţie bancară din România cu acţionariat de stat. Sub conducerea sa, în mai 2008 CEC SA îşi lansează noua imagine, având denumirea de CEC Bank. În mai 2007, Domnul Gheţea acceptă să preia conducerea executivă a Casei de Economii şi ConsemnaţiuniCEC SA (“CEC”), singura bancă din România cu capital intergral de stat, fiind numit Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi Preşedinte al Băncii. Sub conducerea sa, în mai 2008 CEC îşi lansează noua imagine ca urmare a schimbării denumirii firmei şi a emblemei, devenind CEC Bank. În anul 1997, domnul Gheţea este ales membru în Consiliului de Administraţie al Asociaţiei Române a Băncilor, iar din anul 2000 este Preşedintele acestei Asociaţii. Din ianuarie 2008, este numit reprezentant al Asociaţiei Române a Băncilor în Consiliului de Administraţie al Federaţiei Bancare Europene. Domnul Gheţea are o contribuţie esenţială în stabilirea elementelor de infrastructură bancară în România, cum ar fi Fondul de Garantare al Investiţiilor, Sistemul Electronic de Plăţi, Biroul Român de Credit. În prezent, este membru al Consiliului de Administraţie al intituţiilor menţionate mai sus. Domnul Gheţea este recunoscut ca o persoană capabilă să medieze conflicte dar şi un foarte bun negociator şi are abilitatea de menţine o excelentă relaţie cu autorităţile, în ciuda faptului că-şi susţine ferm punctul de vedere in diferite situaţii.

 

CV Engleză

Radu Graţian Gheţea, president, Romanian Banking Association & president CEC Bank

                RADU GRATIAN GHETEA is one of the most famous and appreciated bankers in Romania. Graduated in Mathematics at University of Bucharest, he has started his career as IT analyst in 1972 at Romanian Bank for Foreign Trade. He rapidly promoted hierarchy scale and between 1986 and 1994 he was both managing director and Executive Committee and Board member. For four years, between 1991 and 1994 he was a Board member of Anglo-Romanian Bank Ltd London, representing the main shareholder of this financial institution. In 1994 Mr. Ghetea accepted the Alpha Bank Greece offer to join the team for establishing a subsidiary in Bucharest, as a Executive First Vice-president (Deputy CEO) and Board member. In 2006 was appointed as the Chairman of the Board of Alpha Bank Romania. He coordinated most of banking activities, such as: treasury, operations, accountancy, finance, IT&C, human resources, legal, arrears etc.
                In May 2007 Mr. Ghetea accepted to take-over the executive management of Casa de Economii si Consemnatiuni CEC SA (“CEC” or in English, the Romanian Savings Bank), the only state owned Romanian banking institution,  being appointed the Chairman of the Board of Directors and CEO of  CEC . In May 2008 CEC launched its new image as a result of changing the trading name and mark, becoming CEC Bank, during a re-branding session.Since 1997, Mr. Ghetea has been elected as a Board member of Romanian Banking Association and since 2000 he has been elected President. Since January 2008, he has been appointed as representative of the Romanian Banking Association in the Board of the European Banking Federation. He has an essential contribution to establish banking infrastructure elements in Romania, as Deposits Guarantee Fund, Electronic Payment System, Credit Bureau. He presently is a Board member of the above mentioned institutions.
                Mr. Ghetea is recognized as a person who is able to conciliate any conflict and has the ability to maintain excellent relationship with authorities in spite of sustaining firmly his point of view as case may be. Mr. Ghetea is Ph.D. in Economics, associate professor at the Romanian Banking Institute and member of ARCOR – the Romanian Association for Roma Club.

 

CV Română

Cristian Costinel Bichi, director adjunct, Direcţia Stabilitate Financiară, Banca Naţională a Românie

"Cristian Bichi este director adjunct al Directiei Stabilitate financiara din Banca Nationala a Romaniei. Domnul Bichi este expert pe probleme de reglementare bancara europeana si nationala , precum si in alte domenii (garantarea depozitelor, aspecte de stabilitate financiara, registre centrale de credit). Lucreaza in banca centrala de 16 ani.

Cristian Bichi este autor a numeroase articole aparute in reviste economice romanesti si straine. Domnul Bichi a participat la diverse cursuri de pregatire organizate de FMI, Banca Olandei, Banca Italiei,Banca Angliei, Bundesbank, City University Business School (London), Wisconsin University. De asemenea, a participat ca lector la o serie de cursuri si seminarii internationale si nationale."

Va voi suna la telefon ceva mai tarziu, pentru a lamuri problema pozei si pe cea a persoanei care ma va insoti la conferinta.

CV Engleză

Cristian Costinel Bichi, deputy director, Financial Stability Division, National Bank of Romania

“Cristian Costinel Bichi is the deputy director of the Financial Stability Department within the National Bank of . Mr. Bichi has expertise in European and domestic prudential banking regulations as well as in other areas (deposit insurance, financial stability issues, central credit registers). He has worked for 16 years with the Romanian central bank.

is the author of various articles published in Romanian and foreign economic reviews. Mr. Bichi has attended training courses organized by IMF,  De Nederlandsche Bank, Bank of Italy, Bank of England, Bundesbank, (), . He also participated as lecturer at various national and international conferences and seminars.”

 

CV Română

Oscar Madeddu, consultant Biroul de Credit şi Gestionarea Riscurilor pentru America Latină şi regiunea Caraibe, Departamentul Pieţe Financiare Globale,International Finance Corporation, World Bank Group

Oscar Madeddu este expertul financiar al IFC, furnizând Asistenţă Tehnică în pieţele America Latină şi regiunea Caraibe pentru dezvoltarea unei gestionări a riscurilor solide şi a unei infrastructuri de partajare a informaţiilor. Are în spate 27 de ani de management corporatist de succes, management de proiect & dezvoltarea afacerilor, direct şi indirect în industria financiară şi a creditului; a petrecut mult timp în mediul multinaţional atât ca şi bancher în multe instituţii de credit, cât şi în calitate de consultant al unor prestigioase instituţii de gestionare a riscului de credit şi a informaţiei cu focalizare pe gestionarea creditului retail, până la poziţia de CEO. Experienţa sa semnificativă include:

  • Senior management: Credite de Consum (India), 1998-2003:  CEO - Managing Director şi membru al CA al FISAF LTD, instituţia indiană pentru credite de consum a Fiat Auto. A creat şi a condus cu succes JV timp de 5 ani, înfiinţând compania de la zero, oferind pieţei indiene a autoturismelor în expansiune credite retail pentru achiziţia de maşini, servicii financiare pentru dealeri şi furnizori;
  • Gestionarea Riscurilor în Retail (Franţa, Italia, Anglia) 1991-1998: Activitate de pionierat şi contribuţie majora la modernizarea gestionarii riscului de credit si industria partajarii informatiei (scoring de credit, Birouri de Credit) in Europe. Printre realizarile majore se numara dezvoltarea birourilor de credit in Italia, ca si diseminarea initiala a scoring-ului si a tehnicilor de gestionare a riscurilor pentru portofoliile retail la Experian (Country manager Italia), STEF  (Italia, JV intre Trans Union & Fair Isaac pentru dezvoltarea unui al doilea birou de credit in  Italia)
  • Sectorul Bancar (Italia - SUA) 1978-1990: peste zece ani  de expunere 360 grade la toata gama de activitati bancare, castigand multe cunostinte despre diferite aspecte ale industriei creditarii – creditul pentru corporatii si retail, schimburile valutare, valorile mobiliare, factoring, leasing si vanzari & marketing in cadrul Unicredit, BofA, Deutsche Bank, United California Bank.
  • Experienta profesionala si de rezidenta in: Brazilia, India, Italia, SUA, Anglia
Oscar a studiat in Italia, la Institutul tehnic pentru Comert si Finante si la Facultatae de Limbi Straine Moderne a Univestitatii din Genova in Italia.

CV Engleză

Oscar Madeddu, Credit Bureau and Risk Management advisor for Latin America and the Caribbean region, Global Financial Markets Department, International Finance Corporation, World Bank Group

                Oscar Madeddu is an IFC’s financial specialist, providing Technical Assistance in LAC markets for the development of a solid credit risk management and information sharing infrastructure. 
He has 27 years’ of successful corporate management,  project management & business development, directly and indirectly inside the credit and financial industry, spent in multinational environments both as a banker in numerous credit institutions and as a consultant working for leading credit risk and information management with particular focus on retail credit management, up to the position of CEO.
His key experiences include:

  • Senior management: Consumer Credit Lending (India), 1998-2003:  CEO - Managing Director and member of the Board of Directors of  FISAF LTD the Indian consumer lending operations of Fiat Auto. He has created and managed  the JV for 5 successful years, setting up the company from green-field and supplying a booming Indian car market with retail car-finance loans, dealer and supplier financing  services;
  • Retail Risk Management(France, Italy, UK) 1991-1998: Pioneering and intensive contribution to the modernization of credit risk management and information sharing industry (credit scoring, Credit Bureaus) in Europe. Among the major achievements is the development of credit bureaus in Italy, as well as the initial dissemination of scoring and retail portfolio risk management techniques with Experian (Country manager Italy), STEF ( Italian JV between  Trans Union & Fair Isaac for the development of the second Italian credit bureau)
  • Banking(Italy - USA) 1978-1990: over ten years of 360 degrees exposure to all banking activities, gaining thorough knowledge of all the various aspects of the credit industry - corporate and retail credit, forex, securities, factoring, leasing and sales & marketing inside Unicredit, BofA, Deutsche Bank, United California Bank.
  • Professional and residential experiences in: Brazil India, Italy, US, UK
Oscar studied in Italy, at the Technical Institute for Commerce and Finance and at the Faculty of Modern Foreign Languages of the Genova University in Italy.

 

CV Română

Georgeta Basarabescu, preşedinte, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP

Absolventă a Facultăţii de Drept a Universităţii Bucureşti, cu studii postuniversitare în domeniul dreptului civil, doamna Georgeta Basarabescu are o îndelungată şi bogată experienţă în activitatea juridică.A activat ca avocat în cadrul Baroului Bucureşti, iar în perioada 1998-2005 a lucrat în cadrul instituţiei Avocatului Poporului. A ocupat funcţia de Adjunct al Avocatului Poporului, coordonând domeniul armată, justiţie, poliţie, penitenciare.În anul 2005 a fost numită preşedinte al Autorităţii de Supraveghere, prin Hotărârea Senatului nr. 20/2005. În prezent deţine un masterat în domeniul protecţiei datelor personale şi este colaborator al Universităţii Lucian Blaga din Sibiu şi Universităţii Constantin Brâncuşi din Tg. Jiu. A participat la conferinţe internaţionale şi europene, colocvii, sesiuni ştiinţifice şi seminarii, în cadrul cărora a prezentat comunicări pe diverse aspecte privind protecţia dreptului la viaţă privată în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal.

 

CV Engleză

Georgeta Basarabescu, president, National Supervisory Authority for Personal Data Processing (ANSPDCP)

As a graduate of the Law School within the Bucharest University, with post graduate courses in the field of civil law, Mrs. Georgeta Basarabescu has an extensive experience in the legal field. She has been a lawyer within the Bucharest Bar Association and form 1998 until 2005 she has worked within the Office of the People’s Advocate (Ombudsman). She had been appointed as Deputy of the People’s Advocate and has coordinated the field of army, justice, police and penitentiaries. In 2005 she has been appointed as President of the Supervisory Authority by the Senate’s Decision no.20/2005. Currently Mrs. Basarabescu holds a masters degree on personal data protection and collaborates with the Lucian Blaga University in Sibiu and Constantin Brâncuşi University in Tg. Jiu. She has attended international and European conferences, colloquies, scientific sessions and seminars, within which she has made presentations on various issues in the field of the protection of the right to private life and in relation to the processing of personal data.

CV Română

Dan Vlaicu, preşedinte, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului

            Dan Vlaicu face parte din generaţia tânără de politicieni, participând activ la viaţa socială a României post revoluţionare încă de pe băncile facultăţii, când fondează, alături de alţi studenţi, asociaţia “Civitas’99”, fiind şi vicepreşedinte, asociaţie a studenţilor şi absolvenţilor în ştiinţe politice şi administrative.
            Preocupat de fenomenul politic, colaborează, în aceeaşi perioadă, cu echipa coordonată de  Consilierul de Stat responsabil cu problemele economice din Aparatul de Lucru al Primului Ministru, la derularea unor proiecte pe probleme economice.
            Licenţiat al Facultăţii de Ştiinţe Politice şi Administrative, Universitatea Bucureşti, Dan Vlaicu se remarcă în funcţii de coordonare atât la nivelul Partidului Naţional Liberal, cât şi în cadrul Guvernului, răspunzând de Compartimentul pentru Relaţia cu Parlamentul şi de Unitatea pentru Politici Publice.
            În mai 2007 este numit preşedinte al Autorităţii Nţionale pentru Protecţia Consumatorilor, poziţie din care dispune optimizarea activităţii de control a inspectorilor, prin reorganizarea instituţiei pe regiuni, accentul căzând pe gestionarea eficientă a problemelor cu specific zonal. De asemenea, accelerează ritmul de lucru în cadrul instituţiei şi urmăreşte coordonarea acesteia cu politica de protecţie a consumatorilor aplicată în Uniunea Europeană, România remarcându-se, în perioada de aderare, prin preluarea rapidă a acquisului comunitar în domeniul protecţiei consumatorilor.
            Este primul preşedinte al ANPC care schimbă percepţia asupra inspectorilor, transformându-i din funcţionarii care controlează doar pieţele din România, în  experţi care pot gestiona problemele care apar în domeniul complex al serviciilor, fie ele financiar – bancare, turistice sau de utilitate publică.

CV Engleză

Dan Vlaicu, president, National Authority for Consumer Protection

                Dan Vlaicu is part of the young generation of politicians participating actively to the social life of post-revolution Romania, ever since he was a student - when he set up, together with other students the “Civitas’99” association, being also its vice-president. It is an association of the political and administrative sciences students and graduates. Interested in politics, he collaborated during the same period with the team coordinated by the State Advisor  in charge with economic matters in the Working Group of the Prime Minister, in the deployment of some projects on economic issues. A graduate of the Political and Administrative Sciences School, University of Bucharest, Dan Vlaicu has been remarked for his skills in coordinating positions, in the National Liberal Party and in the Government, in charge with the department for the Relationship with the Parliament and for Public Policies Unity. In May 2007, he is appointed president of the National Authority for Consumer Protection, a position which allows him to optimise inspectors’ control, by reorganizing the institution per regions, focusing on the efficient management of regional specific problems. Also, he accelerates the work pace in the institution and oversees its coordination with the consumer protection policy enforced in the European Union, Romania being remarked in the pre-accession period due to the rapid taking up of the acquis communautaire as regards consumer protection. He is the first ANPC president who changed the way inspectors are eprceived, turning them from the clerks who controlled only the markets of Romania into experts that can manage the problems which occur in the complex field of  services, irrespective whether they are financial and banking ones, tourism ones or public utilities.

 

CV Română

Lucian Grigorescu, project manager Finance & Banking, SIVECO România

În cadrul SIVECO România, din iulie 2004 şi până în prezent, Lucian Grigorescu a activat ca Project Manager pentru diverse proiecte financiar- bancare: Proiectul SIVABON – Biroul de Credit, Proiectul Early Warning System – Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, Proiectul SEED – Ministerul Finanţelor, Proiectul SIVABON LOADER – Millennium Bank, Proiectul SAFIR – Ministerul Muncii, etc. Între 1991 şi 2004, a activat într-o singură instituţie: Banca Agricolă, devenită ulterior, RAIFFEISEN BANK. În această perioadă, cariera sa profesională a evoluat permanent de la analist programator în cadrul Sucursalei Iaşi la şef serviciu Informatică în cadrul aceleiaşi bănci, coordonator echipă implementare pentru noul sistem informatic din Banca Agricolă - Raiffeisen, manager de proiecte în cadrul Direcţiei de Informatică şi Telecomunicaţii a Raiffeisen Bank. Ca manager de proiecte a coordonat cu preponderenţă proiectele din divizia Retail a Raiffeisen Bank.

CV Engleză

Lucian Grigorescu, project manager Finance & Banking, SIVECO Romania

In SIVECO Romania since July 2004, Lucian Grigorescu activates as Project Manager in Finance & Banking field. In his portfolio were or are projects as: SIVABON Project- The Romanian Credit Bureau, Early Warning System Project for Romanian Insurance Supervision Commision, SEED project for Ministry of Finance, SIVABON Loader Project for Millennium Bank, SAFIR Project for Ministry of Labor.
Between 1991 and 2004, he activated in a single institution: Banca Agricola later became Raiffeisen Bank. In this period of time, his career grown permanently from analyst programmer in Iasi branch, head of IT department in the same branch, coordinator of an implementation team for the new informatic system BASIS in Banca Agricola – Raiffeisen , project manager in IT&C Direction of Raiffeisen Bank – Head Quarter Bucharest. As project manager in Raiffeisen Bank, Lucian Grigorescu has coordinated IT projects from Retail Division.

CV Română

Mihai Bogza - Presedinte al Consiliului de Administratie Bancpost

Domnul Mihai Bogza este Presedinte al Consiliului de Administratie al Bancpost din mai 2005. Intre anii 1998-2004 a detinut functia de Viceguvernator al Bancii Nationale a Romaniei pe probleme de coordonare a activitatilor de reglementare, autorizare si supraveghere prudentiala, fiind implicat direct in procesul de restructurare a sectorului bancar derulat in perioada 1999-2000. De la finele anului 1998 si pana in iunie 2003, Domnul Bogza a fost Presedintele Consiliului de Administratie al Fondului de Garantare a Depozitelor in Sistemul Bancar. Anterior, a fost Presedinte al Bancii de Export-Import a Romaniei (EXIMBANK), deputy Pater Bank si  Director general in cadrul Ministerului Finantelor, asigurand conducerea Directiei Generale a Relatiilor Financiare cu Organismele Internationale.

Domnul Bogza este de asemenea membru in conducerea TransFond, a societatii de decontari  interbancare, si membru al Conducerii Consultative a  Institutului Bancar Roman.

Domnul Mihai Bogza detine titlul de doctor in finante.

CV Engleză

Mihai Bogza, president Board, Bancpost

                Mihai Bogza has been the President of the Board of Bancpost since May 2005. During 1998-2004, he held the position of Vice-governor of the National Bank of Romania in charge with coordinating regulation, licensing and prudential supervision, being involved directly in the process of restructuring the banking sector during 1999-2000. Since the end of 1998 and till June 2003, Mihai Bogza was the President of the Board of the Bank Deposit Guarantee Fund, he was the President of EXIMBANK, deputy of Pater Bank and Director General in the Ministry for Finance, providing the management of the Division of Financial Relations with International Institutions. Mr. Bogza is also a member in the TransFond management, of the interbank settlement institution and member of the Consultative Board of the Romanian Banking Institute.  Mihai Bogza has a Ph.D. in finance.

CV Română

Mirela Bordea, vicepreşedinte, direcţia managementul riscului şi control, Credit Europe Bank Români

Am absolvit Facultatea de Comerţ –  Secţia Comerţ Exterior. Lucrez în sistemul bancar din 1993 – începând cu Banca de Credit Industrial şi Comercial, apoi Finansbank  şi în prezent Credit Europe Bank. Am început în activitatea de creditare şi am lucrat în această divizie până în a doua parte a anului 2002, de când am preluat departamentul de recuperare credite neperformante. Din iunie 2003 am fost aleasă în conducerea băncii ca Vicepreşedinte şi Vicepreşedinte al Consiliului de Administratie. Ca Vicepreşedinte Executiv coordonez Divizia Managementul Riscului şi Control, divizie ce cuprinde 6 departamente: Managementul Riscurilor, Risc şi Urmărire Credite Societăţi Comerciale, Norme şi Proceduri, Control Intern, Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor, Pază şi Securitate. În cursul celor 15 ani de activitate bancară am urmat nenumărate cursuri de pregătire în domeniul creditării, trade finance, riscuri, compliance şi altele, toate completând întreaga experienţă obţinută până în prezent în activitatea bancară.

 

CV Engleză

Mirela Bordea, vice-president, Risk and Control Management Department, Credit Europe Bank Romania

I have graduated Trade faculty – International Business specialization. I am working in banking industry since 1993 – starting with Banca de Credit Industrial si Comercial, then Finansbank and currently Credit Europe Bank. I began in lending and worked in this area until the end 2002, since I took over the responsibility of Nonperforming Loans Follow-Up Department. Since June 2003 I have been appointed Vice President and Vice President of the Board. As Executive Vice President I coordinate the Risk Management and Control Division, which comprise six departments: Risk Management, Follow-Up and Employee Loans, Internal Norms, Internal Control, Money Laundering Prevention and Security. During the 15 years of banking I attended training programs in lending, trade finance, risk, compliance and others, all of them added to a sound banking experience.

CV Română

Dana Demetrian, director departamentul de gestiune a produselor şi riscurilor, BRD Groupe Societe Generale SA

Absolventa a Facultatii de Automatica si Calculatoare [Universitatea Politehnica/Bucuresti], Dana Demetrian este un bun exemplu care demonstreaza cum  o persoana de profesie inginer poate deveni un om de banca  .
Din 2005, ocupa functia de Director Executiv al Departamentului de Gestiune a Produselor si Riscului, coordonand in cadrul BRD axele privind gestiunea produselor si serviciilor retail [carduri, credite, recuperare credite]. Doamna Demetrian are peste 11 ani de experienta in domeniul bancar .

Din 1997, anul in care s-a angajat in BRD, Dana Demetrian a trecut prin mai multe etape, pe scara profesionala. Pana in 1999 a lucrat in cadrul Retelei BRD, ca informatician, in urmatorii 2 ani a ocupat functia de analist programator in cadrul Directiei de Carduri din BRD. Intre 2001-2003, dupa ce BRD a fost privatizata prin cumpararea acesteia de catre Grupul Société Générale, Dana Demetrian a fost sef proiect in cadrul proiectului de  « Reorganizare si Modernizare a Retelei BRD ».Istoria profesionala a Danei Demetrian continua cu o alta etapa de 2 ani [2003-2005], perioada in care a ocupat functia Director al Directiei de Carduri.  

Din 2005, doamna Demetrian este membru al Consiliului de Administratie al Biroului de Credit.  

Un MBA obtinut in urma absolvirii cursurilor oferite de «Conservatoire National des Arts et Métiers – Paris», o diploma Mircosoft SQL 2000 si o diploma Novell vin sa completeze cariera profesionala a Danei Demetrian.

Ea considera ca un punct forte este capacitatea de a gasi pentru orice problema  o solutie, dar  realizand un echilibru intre avantaje si dezavantaje.Cand nu exista motivare , nu exista nimic.Motivarea este generata de provocare si rezultate. Este ca un lant interdependent.

CV Engleză

Dana Demetrian, director, Product and Risk Management Department, BRD Groupe Societe Generale SA

A graduate of the Automation and Computers School (Polytechnic Institute /Bucharest), Dana Demetrian is an example which demonstrates the way an engineer can become a banker. Since 2005 she has been Executive Director of the Product and Risk Management Department, coordinating in BRD the main axes of the management of retail products and services (cards, loans, loan collection). Mrs. Demetrian has more than 11 years of experience in banking. Since 1997, the year when she came to BRD, Dana Demetrian has passed through several professional stages. Until 1999 she worked in the BRD network, as computer expert; in the next 2 years she was computer programmer in the Card Division of BRD. During 2001-2003, after BRD was privatized being purchased by Société Générale, Dana Demetrian was project manager of the project on «Reorganizing and Modernizing the BRD network». Her professional history continues with another stage of 2 years (2003-2005), a period in which when she was Director of the Card Division. Since 2005, Mrs. Demetrian has been a member in the Credit Bureau Board. She has an MBA after graduating the courses offered by «Conservatoire National des Arts et Métiers – Paris», a Microsoft SQL 2000 diploma and a Novell diploma which complete her career. Dana Demetrian considers a strong point of hers her capacity to find a solution to any problem, but balancing advantages and disadvantages. When there is no motivation, nothing can be done. Motivation is generated by challenges and results. They are interdependent.

CV Română

Emilia Lăcătuş, Director Credite Retail, Banca Transilvania

Emilia Lăcătuş ocupă în prezent funcţia de Director Credite Retail în Banca Transilvania. După o vastă experienţă în activitatea de creditare, acumulată în peste 20 de ani de activitate în sistemul bancar, începând cu anul 2002 s-a alăturat echipei Băncii Transilvania, ca Director al Direcţiei Credite.

Din februarie 2003, ca urmare a segmentării activităţii pe cele două componente persoane juridice şi persoane fizice, deţine funcţia de Director al Direcţiei Credite Retail.

În paralel cu dezvoltarea pe orizontală a băncii a contribuit la diversificarea portofoliului şi implementarea de noi produse şi servicii specifice activităţii de retail.

CV Engleză

Emilia Lăcătuş, director, Retail Lending,Banca Transilvania

                Emilia Lăcătuş currently occupies the position of Retail Manager in Banca Transilvania. Following a vast experience of more than 20 years in the lending activity in the banking system, Mrs. Lacatus joined Banca Transilvania team, as Retail Loan Manager in 2002. Starting with February 2003, as a consequence of dividing the activity on two major components - company and individual clients -  Mrs. Lacatus occupies the position of Retail Loan Department Manager. She contributed to the horizontal development of the bank, portfolio diversification and implementation of new products and services specific for the retail activity.

 

Prezentare Română

MISIUNE:
            Banca Transilvania este un grup financiar integrat român, înfiinţat în Transilvania, cu activităţi dedicate distinct clienţilor de Corporate, IMM Şi Retail Banking, pentru a oferi servicii de calitate, având reţea teritorială naţională. Fiind partenerul care îşi ţine întotdeauna promisiunile, misiunea noastră este să asigurăm randamente superioare acţionarilor noştri, să fim responsabili faţă de comunitate şi o bancă în care lucrăm cu mândrie şi profesionalism.

            PERFORMANŢA BĂNCII TRANSILVANIA,  în date şi cifre: management de vârf cu experienţă internaţională; prima societate bancară cotată la Bursa de Valori Bucureşti (oct. 1997); 15% din capitalul băncii deţinut de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare; active totale la 31.12.2007: 13.875.927.000 RON; peste 1.000.000 clienţi; peste 500 de bănci corespondente; produse şi servicii de ultimă generaţie; peste 470 de unităţi (sucursale, agenţii, puncte de schimb valutar şi o reprezentanţă); reţea de peste 690 de ATM-uri şi peste 7.600 POS-uri.

            OFERTA DE PRODUSE ŞI SERVICII: credite în lei şi în valută; credite 1 ORĂ pentru IMM-uri; START UP- credit pentru IMM-uri, credit cu dobândă 0 - Credit pentru IMM-uri; scontare 100% pentru IMM-uri; abonamentul bancar pentru IMM-uri; proprietăţi imobiliare pe firmă -credit fără avans; credit de două ori cât casa; scrisori pentru licitaţii; Clubul Întreprinzătorului Român; instrumente de economisire în lei şi în valută; scrisori de garanţie în lei şi în valută; scrisori de bonitate; acreditive şi incasso-uri; ordine de plată; operaţiuni de scontare; operaţiuni de avalizare bilete la ordin şi cambii; carduri de debit şi credit; operaţiuni cu numerar - în lei şi în valută; operaţiuni de plăţi şi încasări în lei şi în valută; operaţiuni cu cecuri; servicii electronice BT ULTRA, BT 24; alte servicii bancare

            Banca Transilvania este nucleul Grupului Financiar BANCA TRANSILVANIA, grup din care mai fac parte: BT DIRECT, BT LEASING, BT SECURITIES, COMPANIA DE FACTORING, BT INVESTMENTS, BT ASSET MANAGEMENT (S.A.I.)

Vă aşteptăm în oricare din cele peste 470 de unităţi BT din  întreaga ţară.

Prezentare Engleză

MISSION STATEMENT
Banca Transilvania is an integrated Romanian Financial Group, established in Transilvania, focused on
Entrepreneurial and Retail Banking and offering quality services through a nation wide network. Being the
partner that keeps its promises, our mission is to provide superior returns to the shareholders, to be a
good corporate citizen close to the community we belong to and a bank where we work with pride and
professionalism.
BANK’S PERFORMANCE IN FIGURES
• Top management with international experience
• The first company listed on Bucharest Stock Market (October 1997)
• 15% of the bank’s share capital owned by The European Bank for Reconstruction and Development
• Total assets as of 31.12.2007: RON 13,875,927,000
• Over 1,000,000 clients
• Over 500 correspondent banks
• Innovative products and services
• Over 480 units (branches, agencies, exchange offices, a representative office)
• A network of 690 ATS and over 7,600 POS
Products and Services Offer
• Lei and FCY loans
• 1 Ora Loan for SMEs
• START UP, SME Loans
• 0 interest loan, loans for SMEs
• 100% Discount for SMEs
• Banking subscription for SME
• Real estate for companies; Loan without down payment
• Twice the house
• Bid bonds
• Romanian Entrepreneurs Club
• Saving instruments in lei and fcy
• Letter of guarantees in lei and fcy
• Comfort letters
• Letter of credit and documentary collections
• Payment orders
• Discount operations
• Avalisation of promissory notes and bill of exchange
• Credit and debit cards
• Cash operations – lei and fcy
• Payment and collection operations – lei and fcy
• Cheque operations
• BT ULTRA, BT 24
• Othr banking services
WE WELCOME YOU IN ANY OF OUR 480 UNITS ACROSS THE COUNTRY
BANCA TRANSILVANIA IS THE ENGINE OF BANCA TRANSILVANIA FINANCIAL GROUP COMPOSED OF:
BT DIRECT BT LEASING BT SECURITIES COMPANIA DE FACTORING BT INVSTMENT BT ASSET
MANAGEMENT (S.A.I)

SEDIUL CENTRAL
Str. G. Baritiu nr. 8, Cluj-Napoca, Romania
Tel: +(40.264) 40.71.50
Fax: +(40.264) 40.71.79
web-site: www.bancatransilvania.ro

CV Română

Ion Stan, director coordonator operaţiuni, Alpha Bank România

Domnulul Ion Stan este Director Coordonator Operatiuni al Alpha Bank Romania, din anul 2007. Anterior, a detinut pozitia de Director Coordonator Retail, din anul 2005.
In perioada 2000-2004 a fost Director al Departamentului Carduri si apoi Director al al Directiei Carduri si Credite de Consum al Alpha Bank.
Anterior, a detinut pozitia de Director al Diviziei Carduri din cadrul CEC si Director tehnic al  Diviziei Carduri Bancorex.
A absolvit Institutul de Matematica din cadrul Universitatii Bucuresti si masteratul in Stiinte Informatice in cadrul Institutului de Matematica.

CV Engleză

Ion Stan, director operations coordinator,Alpha Bank Romania

             Ion Stan has been the Director for Operations Coordination of Alpha Bank Romania since 2007. Previously he had been Director Coordinating Retail, since 2005. During 2000-2004, he was Director of the Card Division and then Director of the Card and Consumer Lending Division of Alpha Bank. Before that he was Director of the Card Division of CEC Bank and a Technical director of the Bancorex CARD Division. He graduated the Institute for Mathematics of the University of Bucharest and has a master degree in Informatics from the Institute for Mathematics.

 

CV Română

Vlad Eminovici, senior development lead, Grupul ‘Unified Communications’, Microsoft CEE

Domnul Vlad Eminovici lucrează la Microsoft de nouă ani, iar sapte ani i-a petrecut în sectorul de comunicatii si Unified Communication. A participat activ la dezvoltarea componentelor principale din produsele Unified Communication (security, federation, external users, conferencing servers). Acum conduce departamentul de dezvoltare din Zurich care implementează solutiile de VoIP.

CV Engleză

Vlad Eminovici, senior development lead, ‘Unified Communications’ Group, Microsoft CEE

Vlad Eminovici, Senior Development Lead in ‘Unified Communications Group’ Microsoft CEE . Vlad has been for nine years with Microsoft, seven of them in communications related fields and UC group. He designed the core components in Unified Communication products (security, external users, federation, conferencing servers). Currently he is leading the development group in Zurich which implements VoIP solutions.

 

Română

Microsoft România

Profilul companiei

 

Fondată în 1975, Microsoft  (Nasdaq "MSFT") este lider global în furnizarea de software, servicii şi soluţii care ajută oamenii şi mediul de afaceri să-şi valorifice la maxim propriul lor potenţial.

Misiunea Microsoft România este creşterea satisfacţiei partenerilor şi utilizatorilor tehnologiei de vârf Microsoft, contribuind cu profesionalism şi onestitate la dezvoltarea industriei IT locale, prin transpunerea modelului de business al corporaţiei.  

Prezentă în România din anul 1996, Microsoft este angajată să îndeplinească următoarelor obiective:

  • să genereze iniţiative de afaceri, investind pe termen lung, pentru Microsoft şi pentru partenerii de afaceri;
  • să înlesnească accesul oamenilor din această regiune la tehnologia software din cea mai nouă generaţie
  • să formeze competenţe şi talente, să organizeze activitatea de consultanţă, instruire şi suport, să furnizeze informaţii tehnice şi să localizeze produse.
  • să ofere suport comunităţilor de dezvoltatori şi utilizatori, printr-un canal direct de comunicare
  • să contribuie la educaţia utilizatorilor privind folosirea legală a software-ului şi respectarea proprietăţii intelectuale

Suntem prezenţi în piaţa românească prin cea mai extinsă reţea de parteneri, ale căror competenţe se bucură de o largă recunoaştere internă şi internaţională. Prin localizarea suitei Office, a sistemului de operare Windows si a serviciilor Windows Live, am facilitat accesul  utilizatorilor români în folosirea calculatorului, înlăturând barierele de limbă. 

În decursul ultimilor 11 ani, am construit fundaţia pentru creşterea susţinută pe termen lung prin desfăşurarea de acţiuni în sprijinul comunităţilor, ca parte integrată a strategiei de business, a culturii companiei. Prin prezenţa activă şi responsabilă în societate, ne îndeplinim misiunea asumată încă de la început. Aducem programe inovative, creăm oportunităţi  pentru parteneri, îmbunătăţim procesele noastre interne şi avem permanent în preocupările noastre  creşterea satisfacţiei clienţilor şi utilizatorilor tehnologiei Microsoft.
Bill Gates a vizitat România în februarie 2007 şi a inaugurat Centrul global de suport tehnic, care  oferă celor pasionaţi de tehnologia informaţiei oportunitatea de a-şi dezvolta o carieră de success, contribuind la dezvoltarea unei puternice industrii software locale.

Mai multe informaţii despre Microsoft România sunt disponibile la adresa:


Engleză

Microsoft Romania

Company profile

 

Founded in 1975, Microsoft (Nasdaq "MSFT") is the worldwide leader in software, services and solutions that help people and businesses realize their full potential.
The mission of Microsoft Romania is to increase our partners’ and customers’ satisfaction with the Microsoft cutting-edge technology, to contribute, with professionalism and honesty, towards the development of a local IT industry, by implementing the corporation’s business model.
Present in Romanian market since 1996, Microsoft in committed to achieve the following objectives:

  • to generate business opportunities for our partners by making long term investments
  • to facilitate for people within this region the access to the cutting edge software technology
  • to build competencies and talents, to organize consultancy, training and support activities, to offer technical information and localize products
  • to support the IT developers, professionals and users community development through a direct communication channel
  • to educate the market on using legal software and respecting intellectual property

Microsoft is present on Romanian market through the most extended partners’ network with local and international recognized competencies. By localizing the Office suite, Windows operating system and Windows Live services, Microsoft facilitated the access of Romanian people to the computer by breaking the language barrier.
In the last 11 years, as a part of our business strategy and company culture we have built the foundation for a long term growth by developing activities to support communities. Through our dynamic and responsible presence in the society, we are working toward accomplishing our mission we have assumed since the beginning. We bring innovative programs, generate business opportunities for our partners, improve our internal processes and we continuously focus on increasing customers’ and Microsoft technology users’ satisfaction.
Bill Gates has visited Romania in February 2007 and has officially opened the Global Technical Support Center that offers   the opportunity to develop a successful career for those who have a passion for Information Technology and contribute to the development of the local software industry.

For more information about Microsoft Romania please visit