VITICULTORI DE TOP

Finmedia a lansat revista
 VITICULTORI DE TOP – PODGORII ŞI VINURI DE TOP, ediţia a doua!


           A doua ediţie a VITICULTORILOR DE TOP – VINURI ŞI PODGORII DIN ROMÂNIA  are în cuprins următoarele secţiuni: INSTITUŢII ŞI PERSONALITĂŢI, PIAŢA DE STRUGURI ŞI VIN, PRODUCĂTORI DE TOP, CERCETARE VITI-VINICOLĂ, VINURI INTERNAŢIONALE,  CELE MAI TARI VINURI ROMÂNEŞTI, SUPPLIERI, PRODUSE BIO.
Ţin capul de afiş, la INSTITUŢII ŞI PERSONALITĂŢI, Arina Oana Antoce, care se coupă de MASTERATUL ÎN VIN, pentru cei care vor să îşi efectueze masteratul în România într-o asemenea disciplină. Dar, cot la cot, îl abordăm şi pe Liviu Grigorică, profesor (şef de lucrări) la USAMVB şi vicepreşedinte la A.D.A.A.R. (Asociaţia. Degustătorilor Autorizaţi din România).
O altă prezenţă constantă este cea a unei companii cu mare renume pe plan mondial, B.A.S.F.
Cover-ul revistei reuneşte un număr de şase pagini. Două dintre acestea sunt rezervate topurilor şi societăţilor aflate între primele zece clasate, după cifra de afaceri.
În celelalte patru pagini, avem analize şi radiografii.
În secţiunea PRODUCĂTORI DE TOP, avem, iarăşi, parte de “marfă” proaspătă – şi ne referim la informaţie. Este vorba de ceea ce numim “new-entry”: producători, mai ales, care au urcat vertiginos în ultima perioadă. Este şi cazul lui Jean Valvis, care a făcut din Sâmbureşti un brand redutabil pe piaţă. Dar şi cazul, bunăoară, a lui Balla Geza, la Miniş, unde Cadarca sa este WINE PRINCESS, adică o prinţesă a locului.
Printre cei care urcă se prenumără şi Alcovin, care are cel puţin trei vinuri care pot fi considerate de prim-plan.
Nu lipseşte Claudiu Necşulescu, de la JIDVEI, cu un interviu plin de substanţă.
Şi la secţiunea SUPPLIERI este, în acest an, abundenţă.
De data aceasta, publicaţia VITICULTORI DE TOP -VINURI ŞI PODGORII DIN ROMÂNIA, aflată la a doua ediţie, are o sută pagini - şi o singură apariţie anuală, deocamdată.
NĂZUIM şi la o a doua apariţie pe an, dar, deocamdată, ne limităm la una singură.
Putem spune că este, cu adevărat, „un glonţ de argint”, valoros. Este preţios, deoarece cuprinde aproape toate numele DE ELITĂ care contează în piaţă. Are, deopotrivă, mari producători, gen  JIDVEI S.A. sau TOHANI S.A. etc dar şi producători medii şi mijlocii, din rândul cărora semnalăm unele nume care devin o referinţă: WINE PRINCESS, ENIRA/WineRo etc.
Are o secţiune şi privind cercetarea românească în domeniu.
Cuprinde şi o privire aruncată pe piaţa de desfacere, din care nu lipsesc distribuitorii. Nu lipsesc, iarăşi, nici vinurile internaţionale, de la cele bulgăreşti, vezi ENIRA (care produce, însă, şi „românescul” ALIRA), pînă la cele franţuzeşti, australiene, neo-zeelandeze sau din America de Sud, unele importate de PERNOD RICARD ROMÂNIA (o companie cu „greutate”, condusă de Tudor Furir). Şi în registrul semnăturilor, publicaţia noastră are regim de lux sau, oricum ai da-o, de cea mai bună calitate: semnează „specialişti ai vinului”. La capitolul ANALIZE DE PIAŢĂ, avem mai multe evaluări şi editoriale cu topuri - inclusiv, de exemplu, TOPUL PRODUCĂTORILOR DE VIN (producţie totală) pe 2009 (în hectolitri), sursa cifrelor fiind publicaţia noastră ROMÂNIA TOP 100 (RT100 are date prelucrate de profesorul Cezar Mereuţă), Ministerul Agriculturii sau ONIV (nici o altă publicaţie nu a mai reuşit, pînă acum, să publice aceste cifre laolaltă). Dar sunt şi alte clasamente, pe 2008 şi anii anteriori, grafice, infografie specială.
Pe ansamblu, publicaţia are o „încărcătură” economică, rigoare, echilibru, soliditate, comprehensiune a fenomenului.
Este cea mai CUPRINZĂTOARE publicaţie de vin din România. Ar fi păcat, pentru orice societate producătoare de vin, să lipsească din acest „buchet”.
De menţionat, iarăşi, că prima parte a publicaţiei, care este sub egida PERSONALITĂŢI ŞI INSTITUŢII, cuprinde interviuri, discuţii, prezentări cu, de exemplu, O.N.I.V.- PETRE CĂLIN MOCANU, reprezentanţi ai UNIVERSITĂŢII DE ŞTIINŢE AGRONOMICE ŞI MEDICINĂ VETERINARĂ BUCUREŞTI – oenolog DRAGOŞ MARIAN MATEI (Pietroasa) etc.
Sunt, iarăşi, prezenţi cu machete şi oferte,  actori determinanţi ai finanţării sectorului viti-vinicol: CEC BANK, FGCR etc.
Există, mai mult, o parte de ECHIPAMENTE, LOGISTICĂ ŞI ACCESORII, cu mai multe firme şi ofertele lor ( Z & A LOGISTIC, VALDO etc.) grupaţi sub umbrela unor nume: SUPPLIERI/PIAŢA FURNIZORILOR.
Last but not least, avem, în compoziţie, o secţiune de ŞAMPANIE/SPUMANT/SPUMOS, cu şampanie autentică de la PERNOD-RICARD şi spumant de o calitate excelentă, de la VERITAS PANCIU.
În fine, pe copertă se află Cătălin Botezatu, în calitate de ambasador – sub contract – al şampaniei franţuzeşti în România.
Din punct de vedere jurnalistic, am încercat, în limitele posibilităţilor, o „compoziţie” fericită, prezente fiind toate genurile acreditate ale jurnalismului clasic: interviu, articole cu retorică „indirectă”, editoriale, analize de piaţă, analize sectoriale, eseu – în scopul realizării unei unităţi editoriale în diversitate – şi pentru a asigura, totodată, o lectură uşoară.
Aşa că...lectură plăcută, tuturor, specialişti ori nespecialişti: ...!

 

 

 

 

 

 

 

 

MIHAIL GĂLĂŢANU,
Editor coordonator
Web site: www.finmedia.ro





COMENZI la VITICULTORI DE TOP

14.90 RON

Comandă prin mail:
publicatii@finmedia.ro

Comandă prin telefon:
Tel./fax: 021-317.08.66;
Tel. 021-315.79.26 (centrală)

Website: FINMEDIA

Ediţia 1, VITICULTORI DE TOP